دکتر عنایت رحیمی

سیاست، زمینه ساز تمام فعالیت ها در جامعه است/احزاب سیاسی باید مشروعیت و مقبولیت مردمی داشته باشند

سیاست، زمینه ساز تمام فعالیت ها در جامعه است/احزاب سیاسی باید مشروعیت و مقبولیت مردمی داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جمع احزاب و فعالان سیاسی استان، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب افزود: در شرایطی به این ایام نزدیک می شویم که دشمنان، انقلاب را هدف قرار داده اند بنابراین همه کسانی که خود را در چارچوب نظام و انقلاب قلمداد می کنند و قانون اساسی و دولت اسلامی را قبول دارند باید در مسیر بیان و تبلیغ کارآمدی نظام حرکت کنند.
وی ادامه داد: گروه های سیاسی مشروعیت خود را از قانون و مقبولیت خود را از مردم دریافت می کنند و اگر به دنبال اثرگذار بودن در کشور هستیم و اگر می خواهیم که مردم ما را قبول داشته باشند و بتوانیم در کشور اثرگذار باشیم باید هم از مشروعیت و هم مقبولیت برخوردار باشیم.

استاندار فارس افزود: کسی نمی تواند خود را فراتر از قانون تلقی کند و تمام مناسبات اجتماعی و قراردادهای مدنی را نادیده گرفته و قرائت خود را تنها قرائت درست از قانون، شرع و مناسبات اجتماعی بداند.

دکتر رحیمی اضافه کرد: بنابراین احزاب باید پایبند به شرع مقدس اسلام و قانون اساسی باشند و مقبولیت حداکثری را برای اداره کشور با گره گشایی از مشکلات مردم به دست آورند.
وی گفت: احزاب می توانند به مدیریت جامعه کمک کنند و قطعا با تمرین دموکراسی و مردم سالاری در مجموعه احزاب می توان آینده بهتری را برای کشور رقم زد.
نماینده عالی دولت در فارس افزود: درخواست من این است که به جای نشست های تبلیغاتی به معضلات جامعه بیاندیشیم چرا که در شرایط فعلی مردم تحت فشار قرار دارند بنابراین در کنار برنامه هایی که ما داریم احزاب هم برنامه ارائه دهند و اگر برنامه احزاب بهتر و عملیاتی تر بود قطعا استفاده خواهیم کرد.

دکتر رحیمی اظهار داشت: اگر احزاب برای حل مشکلات امروز کشور و مردم برنامه داشته باشند حتما بررسی و لحاظ خواهد شد و بر اساس مقدورات و توانمندی ها آنها را عملیاتی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: البته احزاب اگر برنامه محور باشند بهتر از این است که شخص محور باشند، ما در جایی که اشخاص به جای احزاب مبادلات و تعاملات را انجام می دهند  تمایلی به همکاری و حضور نداریم اما با احزاب و شوراهای احزاب و کسانی که به عنوان نماینده احزاب معرفی می شوند همکاری خواهیم داشت.

استاندار فارس، خطاب به فعالان سیاسی و احزاب گفت: شما به عنوان نخبگان و متفکران سیاسی و اجتماعی جامعه باید برنامه و راهکار ارائه دهید و ما نیز در حد توان در جهت عملیاتی کردن آنها کوشش خواهیم کرد.

دکتر رحیمی افزود: امروز به جای سیاه جلوه دادن وضعیت موجود بهتر است وضعیت را با توجه به ظرفیت ها و محدودیت ها تبیین کنیم  و برنامه های خود را با هدف رسیدن به وضع مطلوب ارائه دهیم.
وی، با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان به عنوان قشر فعال جامعه گفت: بانوان و زنان جامعه ما قشری قانونمدار و در انجام امور بسیار دقیق هستند و با مسائل مسئولانه تر برخورد می کنند.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: در اولین گام،  اقدام به انتصاب یکی از بانوان در یک پست مدیریتی کردیم که البته این کار نه با نگاه جنسیتی بلکه با نگاه شایسته سالاری انجام شد.
دکتر رحیمی افزود: در بحث جوانان هم به استفاده از توان و ظرفیت این قشر جامعه نیز توجه ویژه خواهیم داشت چرا که میدان داری مدیریت جامعه را باید کم کم به این قشر و گروه ها منتقل کنیم و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی گفت: البته امروز دورانی نیست که بدون توجه به قانون، اقدام به جذب نیروهای موجود در گروه، حزب و باندی که مربوط به خودمان است، در دولت نموده  و بعد هم فریاد ناکارآمدی دولت را سر دهیم.

دکتر رحیمی، نیاز اصلی امروز کشور را اتحاد، همدلی و هم افزایی بین تمام گروه ها و جریان ها دانست و افزود: اگر بررسی کنیم که در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی چه میزان اشتراک و اختلاف نظر بین گروها و جریان های سیاسی داخل کشور وجود دارد قطعا در این حوزه ها بیش از 75 درصد وجه اشتراک خواهیم دید.

استاندار فارس افزود: در بحث انتصابات، استاندار باید سیاست های عمومی دولت مستقر را اعمال کند.
وی ادامه داد: کسی انتظار ندارد که افراد مخالف دولت در مدیریت ها قرار گیرند اما قطعا از افراد شایسته با هر تفکر و ایده ای که اهداف نظام و دولت را قبول دارند و از هماهنگی لازم برخوردار باشند، استفاده خواهیم کرد.
دکتر رحیمی اضافه کرد: امروز وضعیت به گونه ای است که تمام کسانی که پایبند خون شهدا و قانون اساسی هستند باید در جهت حل مشکلات مردم، اتحاد، یکپارچگی و حفظ نظام حرکت کنند.

 

 

 

 

Refrence:

http://farsp.ir/modules/ShowFrameWork.aspx?RelFacilityId=156&BlockId=11&FrameworkPageType=SEC&ContentId=70818

 

شبکه های اجتماعی

از طریق شبکه های زیر می توانید ما را دنبال کنید