دکتر عنایت رحیمی

صنعتگران و سرمایه گذاران حضوری فعال در بخش کشاورزی فارس دارند

صنعتگران و سرمایه گذاران حضوری فعال در بخش کشاورزی فارس دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت اله رحیمی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی، تبدیلی و ماشین آلات وابسته با بیان این که استان فارس ظرفیت های بسیاری در بخش کشاورزی دارد و مقام دوم تولید محصولات کشاورزی متعلق به این استان است، اظهارداشت: برای ایجاد ارزش افزوده و توسعه بخش کشاورزی، باید صنایع تبدیلی کشاورزی توسعه یافته و به علم روز مجهز شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که ظرفیت های زیادی برای توسعه صنایع تبدیلی در استان وجود دارد، ادامه داد: حرکت بسیاری خوبی در تولید مواد غذایی استاندارد آغاز شده است و با وجود کیفیت و استاندارد در محصولات غذایی بازارهای هدف از صادرات کالاهای استان فارس استقبال خواهند کرد.

وی با بیان این که زمینه مناسبی از گذشته دور در حوزه تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم و ذائقه مردم در این کشورها با محصولات ایرانی آشناست، گفت: بستر لازم را برای افزایش تولیدات صنایع غذایی و همچنین توسعه صادرات محصولات استان فارس فراهم خواهیم کرد.

در بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی، تبدیلی و ماشین آلات وابسته، مواردی همچون ماشین آلات و دستگاه های تولیدی صنایع غذایی و فرآوری محصولات، تولید برنج، شیرینی، شکلات، زرشک، زعفران، لبنیات، ادویه، روغن، دستگاههای بسته بندی، تسمه و نوار نقاله، صنایع برودتی، لیبل و لفاف، دستگاههای پخت نان و کارتن سازی عرضه شده است.

این نمایشگاه با مشارکت 47/5 درصدی صنعتگران استان فارس و 51 درصدی تولیدکنندگانی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، البرز، اصفهان، قزوین، همدان، یزد و یک شرکت از کشور لیتوانی برگزار شده است.

همچنین این نمایشگاه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی  رشد ۶ درصدی نسبت به سال پیش را رقم زده است و میزبان هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی مختلفی از جمله از استان‌های قم، خوزستان، بوشهر و کشورهای آذربایجان، افغانستان، قطر، عمان و عراق خواهد بود.

 

 

 

 

 

Refrence:

http://farsp.ir/modules/ShowFrameWork.aspx?RelFacilityId=156&BlockId=11&FrameworkPageType=SEC&ContentId=70761

 

شبکه های اجتماعی

از طریق شبکه های زیر می توانید ما را دنبال کنید