دکتر عنایت رحیمی

استاندار فارس خواستار توجه ویژه دولت به احیا تالابهای فارس شد

استاندار فارس خواستار توجه ویژه دولت به احیا تالابهای فارس شد

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه معاون رییس جمهور با تاکید بر نیاز فارس به تامین اعتبار جهت گسترش زیر ساختها در زمینه های گوناگون گفت : اگرچه از نظر منابع مالی محدودیت هایی وجود دارد اما پروژه های عمرانی در تمام نقاط استان در حال اجراست به ویژه اقداماتی که در زمینه راه سازی، آبرسانی و گازرسانی و پروژه های ورزشی در استان انجام شده قابل مقایسه با گذشته نیست و جهش خوبی دردولت تدبیر وامید شاهد هستیم که باید تکمیل شود.

دکتر رحیمی در این دیدار توسعه خطوط ریلی و آزاد راه های استان را یکی از اولویت های مهم دانست و خواستار تسریع در مطرح شدن راه آهن شیراز – بوشهر در شورای اقتصاد و تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه شد و گفت : حمل و نقل در ابعاد مختلف می تواند در توسعه استان اثرگذار باشد که در این راستا استان فارس بر روی راه ، راه آهن و فرودگاه هدف گذاری کرده است.

وی تکمیل خطوط ریلی شیراز- بوشهر و اقلید – یزد را از جمله پروژه های مهم و تاثیر گذار در استان و جنوب کشور برشمرد و افزود : با تجهیز و تکمیل خطوط ریلی استان و اتصال به مراکز بار، راه آهن استان به سمت اقتصادی شدن و سوددهی پیش می رود زیرا باری که توسط سیستم حمل و نقل ریلی جا به جا می شود به مراتب ارزان تر ، سریع تر و ایمن تر از سایر روش ها خواهد بود و علاوه بر کمک به کاهش مصرف سوخت فسیلی ، به کاهش حوادث جاده ای نیز کمک می کند.
استاندار فارس با اشاره به توسعه مناسب راهها در دولت یازدهم و دوازدهم گفت : آزاد راه شیراز- اصفهان که تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی را در بر داشته برای جنوب کشور ومردم ساکن در فارس و استان های جنوبی تاثیر به سزایی داردو 135 کیلومتر کاهش مسافت را در پی خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر منابع مورد نیاز این پروژه تامین گردد و جهت آزاد راه لارستان – بندرعباس تا اسکله شهید رجایی هم سرمایه گذاری جذب شود چرا که قطعا در توسعه استان فارس اثرگذار خواهند بود.
دکتر رحیمی از پروژه بزرگراه کوار – فیروزآباد و بزرگراه دشت ارژن به عنوان سایر پروژه های راهسازی موثر در فارس نام برد که در انتظار تامین اعتبار هستند.
وی همچنین به احیای تالاب های استان و توسعه فاضلاب در شیراز و شهر جدید صدرا اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دولت در این زمینه شد.

طرح آبرسانی خط دوم از سد درودزن به شیراز ، آبرسانی از سد سلمان به جهرم ، آبرسانی به سعادت شهر، داراب، استهبان، فسا و ارسنجان از دیگر موارد مذاکرات در این جلسه بود .
در این نشست محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن تاکید بر نیازهای موجود در استان دستورات لازم جهت تامین اعتبار مورد نیاز جهت پروژه های استان صادر کرد.
گفتنی است در این جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز حضور داشت .

استاندار فارس همچنین در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری پروژه های راهسازی استان و عملیات اجرایی مربوطه ، بافت فرسوده و نحوه اجرای طرح بازآفرینی شهری در فارس و طرح 57 هکتاری اطراف شاهچراغ و مشکلات به وجود آمده در زمینه توسعه حرم شد که در پایان استاندار این جلسه را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی نمود.

 

REFRENCE :

 

 

شبکه های اجتماعی

از طریق شبکه های زیر می توانید ما را دنبال کنید